Solceller Företag - producera egen el

Fler och fler privatpersoner väljer att investera i solceller. Det gör man av flera skäl. Dels vill man vara med och bidra till en bättre värld och miljö. Dels så vill man också spara pengar. Solceller gör att man producerar egen el och att man genom detta gör sig oberoende av omvärldens priser. Det överskott som produceras - vilket är mer än vanligt - kan dessutom säljas vidare.

Samma sak gäller för företag. Många företag har insett att det finns ett värde i att producera egen el och genom detta sänka sina kostnader för exempelvis produktion. Solceller för företag fungerar lika bra som för privatpersoner. Äger man en fastighet med ett stort tak på så är man egentligen all-set och redo att köra igång och börja jakten på en kompetent partner för planering, installation och sedermera test av drift.

Samma sak gäller för övrigt här: skapar man ett överflöd i produktionen av el så kan man sälja det vidare. Fler och fler företag har börjat inse vilka fördelar som finns med solceller och egenproduktion av el. Är ditt företag näst på tur?

Fördelar med solceller till företag

Utöver att man gör sig mer oberoende av omvärlden och priser för el och därigenom kan sänka sina kostnader på ett radikalt vis så finns även andra fördelar med solceller till företag. En sådan kan låta lite cynisk, men är inte desto mindre intressant för den saken skull.

Vi förklarar detta på ett pedagogiskt sätt. Hur framstår ert företag utåt - vad tänker kunderna när de ser er logotyp och vilken bild skulle ni vilja förmedla? Fler och fler idag ser miljöfrågan som absolut viktigast. Vi är beredda att betala mer pengar för ekologiska varor och vi försöker i det lilla göra skillnad. Företag som sätter sig i förarsätet i dessa frågor har en stor fördel i konkurrensen.

Solceller till företag innebär att man kan bättra på både din image och profil: man visar utåt att man de facto tar denna extremt viktiga fråga på allvar. Vilket man också gör då solceller och den el som produceras är rakt igenom grön. Det handlar således om att man som företag kan skaffa sig ytterligare ett vapen i marknadsföringen och genom detta få nya kunder. Vilket företag vill ni vara? Det företag som går i bräschen för en bättre värld eller det företag som bara flyter med strömmen? Företag har allt att vinna på att ställa om och profilera sig i dessa frågor. Att man dessutom tjänar pengar gör inte direkt saken sämre heller.

30 nov 2021